Menu

Veletrh učňovských a studijních oborů – Řemesla 2016 1

Veletrh učňovských a studijních oborů – Řemesla 2016

Datum: 4. 3. 2016

V pátek 19.2. 2016 navštívili žáci 9. třídy Veletrh učňovských a studijních oborů – Řemesla 2016, který se konal na výstavišti v Lysé nad Labem.

ZÁVĚREČNÉ PRÁCE ŽÁKŮ 9. TŘÍD

Žáci 9. tříd naší školy od roku 2013 prokazují nabyté znalosti a kompetence vytvořením a prezentací závěrečných ročníkových prací. Pod

Výstava GATEWAY TI SPACE 8. třída 1

Výstava GATEWAY TI SPACE 8. třída

Datum: 17. 5. 2015

Ve středu 6.5. 2015 navštívili žáci 8. třídy unikátní světovou výstavu

Exkurze do Památníku Terezín – 8. a 9. třída

Datum: 28. 3. 2015

V úterý 24. března 2015 se 8. a 9. třída naší základní školy zúčastnila poznávací a výchovné exkurze do Památníku Terezín, kde se seznámili s historií a osudy československých

Mein computer 1

Mein computer

Datum: 21. 3. 2015

Druhým cizím jazykem je u nás němčina. Po prvních krůčcích v sedmé třídě navazujeme v osmičce tématem, které je velmi oblíbené – počítač. Rozhodli jsme se, že se na něj podíváme ze všech stran: jaké jsou součásti, co se dá na počítači dělat, co se můžeme na počítači naučit. Rozšiřujeme si slovní zásobu, vyhledáváme informace na německých webových stránkách, sestavujeme jednoduché větičky a využíváme k tomu gramatiku, se kterou jsme se seznámili. Jen tak zjistíme, jak to v praxi funguje.
Až budeme zase vytvářet nějaký projekt, určitě se ozveme a něco nafotíme.
Mirka Součková

Výlet 7. třída 1

Výlet 7. třída

Datum: 21. 3. 2015

Ve dnech od 9.6. do 11.6. 2014 se naše třída vydala na výlet do Teplic nad Metují a okolí. Užili jsme si panenskou přírodu teplických skal, ale také jsme si připomněli některá známá místa z pohádek v rámci návštěvy skalního města v Adršpachu. Nakonec si všichni vyzkoušeli svou odvahu při závěrečné bojové hře. Domů jsme se vraceli unaveni, ale spokojeni a obohaceni o nevšední zážitky.

Národní galerie 7.třída 1

Národní galerie 7.třída

Datum: 21. 3. 2015

Dne 11.12. 2013 navštívila 7. třída program NG v Praze s názvem „Kupte si to nejlepší!“. Jak už název napovídá, celý program byl zaměřen na reklamu. Propagace nového zboží byla vždy potřebou obchodníků a také obživou mnohých grafiků, jejichž náplň práce jsme si vyzkoušeli. Zkusili jsme si, jaké to je, mít za úkol prodat zboží dobrým plakátem.

Školní výlet 6. třída 18.6. 2013 1

Školní výlet 6. třída 18.6. 2013

První den
Začátek školního výletu byl ve znamení nádherného slunečného dne. Asi po hodinové cestě vlakem a dvacetiminutové chůzi jsme dorazili do chatové osady Jachta. Sluníčko pěkně hřálo a tak naším prvním cílem byla nedaleká pláž Borný. Voda byla velmi příjemná a děti si odpoledne náramně užily. Večer si všichni vyzkoušeli své dovednosti v minigolfu.

Druhý den…
Dnes se naším cílem stal středověký hrad Bezděz. Vypravili jsme se na trasu dlouhou cca 10 km. Cesta lesem byla i přes velké teplo příjemná. Odpoledne patřilo opět koupání v Máchově jezeře a večer si děti poměřily své síly v přehazované a minigolfu.

Třetí den
Ráno všechny probudily hřejivé paprsky sluníčka. Podle předpovědi nás čekal nejteplejší den tohoto týdne, a tak náš dnešní cíl byl jasný – písečná pláž v Doksech a koupání. Někteří si zpříjemnili tento den ještě návštěvou Muzea Karla Hynka Máchy v Doksech.

Čtvrtý den
A máme tu poslední den výletu. Nezbývá než uklidit chatky, sbalit si své věci a připravit se na odjezd.

Výstava Tutanchamon 1

Výstava Tutanchamon

Datum: 21. 3. 2015

12. června se šestá třída přenesla o několik tisíciletí zpět. Navštívili jsme výstavu Tutanchamon na pražském Výstavišti. Dýchly na nás dávné časy a obdivovaly jsme řemeslnou dovednost u předmětů – darů, které vyrobili tehdejší řemeslníci pro faraonovu pouť jeho posmrtným životem.

Divadlo 6. třída 1

Divadlo 6. třída

Datum: 21. 3. 2015

Ve čtvrtek 6.6 2013 navštívila 6. třída představení Dobrodružství Toma Sawyera v divadle GONG. Svižná a humorná adaptace slavné knížky Marka Twaina se dětem velmi líbila.

Praha – Královská cesta s průvodcem, 6. a 9. třída , 15.5.2013 1

Praha – Královská cesta s průvodcem, 6. a 9. třída , 15.5.2013

Datum: 21. 3. 2015

Ve středu 15.5.2013 se žáci 6. a 9. třídy vypravili za krásami a poznáním Prahy.
Průvodci mladších šesťáků po Královské cestě se od Obecního domu, Prašné brány, Celetnou ulicí, Staroměstským náměstím, po Karlově mostě, Nerudovou ulicí, nádvořími Pražského hradu na jeden den stali nejstarší žáci naší školy.
Žáci 6. třídy se seznamovali s historií navštívených míst a vyplňovali pracovní listy.

Testování 5. a 9. tříd 1

Testování 5. a 9. tříd

Datum: 21. 3. 2015

Ve dnech 28.-30.6.2012 se 5. třída zúčastnila celoplošného testování 5. a 9. tříd. Děti byly otestovány z Čj, Ma a Aj. Všechny děti bych chtěla moc pochválit, snažili se a dosáhli skvělých výsledků.

Nejúspěšnější řešitelé: .......

Návštěva obecní knihovny v Semicích 1

Návštěva obecní knihovny v Semicích

Datum: 21. 3. 2015

Dne 31.5.2012 žáci 5. třídy navštívili naši novou obecní knihovnu. Knihovnou nás provedla paní zástupkyně M. Součková. Děti se dozvěděly spoustu zajímavých informací o vzniku knih a počátcích knihoven, seznámily se s půjčovním řádem knihovny a prohlédly si spousty krásných knih. Některé děti již knihovnu navštívily a knihy si vypůjčily.
Exkurze se všem dětem moc líbila, každý si našel zajímavou knihu. Věřím, že jim láska ke knihám vydrží.

Přání pro maminky 1

Přání pro maminky

Datum: 21. 3. 2015

V pátek 11.5.2012 jsme vyráběli přání pro maminky. Druhá neděle v květnu se totiž přiblížila a děti chtěly darovat maminkám pěkná přání ke Dni matek. Všechny děti si daly moc záležet a tak doufám, že se přáníčka všem maminkám líbila.

Vánoční besídka 1

Vánoční besídka

Datum: 21. 3. 2015

Ve čtvrtek 22.12.2011 jsme se už nemohli dočkat Vánoc a uspořádali jsme si ve třídě vánoční besídku. Každý si připravil pár dárečků pro své kamarády. Nakonec z nich byla velká hromada a bylo těžké udržet některé děti, aby nezačaly hned rozbalovat. Nejprve jsme si uvařili dobrý čaj a ochutnávali cukroví. Pak už nastalo velké očekávání dárečků od kamarádů. Všichni byli obdarováni a byli moc spokojeni. Někteří si ještě stihli vyrobit poslední dárek – ozdobili si svíčku. Potom jsme si dotvořili vánoční atmosféru zdobením pomerančů. Celou třídu provoněla vůně hřebíčku a všechny děti se už těšily, až nastanou i doma ty dlouho očekávané Vánoce.
Přeji Všem dětem i jejich rodičům krásné Vánoce a novém roce jen samé štěstí a radost.

Vánoční dárky pro rodiče 1

Vánoční dárky pro rodiče

Datum: 21. 3. 2015

Ve čtvrtek 15.12.2011 jsme připravovali vánoční dárky pro rodiče. Vyráběli jsme svíčky z voskových plátů. Nejprve jsme pláty nahřáli fénem nebo nad topením a potom už si děti vybraly jen vhodnou barevnou kombinaci a svíčky stáčely. Všem dětem šla práce pěkně od ruky. První svíčka jim dělala problémy , ale nakonec si každý vyrobil svíčky čtyři.
Věřím, že se vánoční dárky rodičům a prarodičům líbily.

Voňavé vánoční obrázky 1

Voňavé vánoční obrázky

Datum: 21. 3. 2015

V pátek 16.12.2011 jsme se pečlivě připravovali na příchod Vánoc. Vyráběli jsme voňavé vánoční obrázky. Děti si přinesly celou skořici, badyán, plátky sušeného pomeranče a citrónu, rozinky a celý hřebíček. Během pár minut naši třídu provoněla vůně Vánoc. Kořením jsme si ozdobili vatové sněhuláky a obrázky jsme si vyzdobili naši vánočně naladěnou třídu.
Teď už jen čekáme, až přijde ten správný okamžik a Vánoce vstoupí do dveří.

Matematická soutěž

Datum: 21. 3. 2015

V úterý 10.4.2012 se naše třída opět zúčastnila matematické soutěže – Matematický Klokan. Letos žáci 5. třídy soutěžili v kategorii Klokánek spolu se 4. třídou. Některé příklady dětem hodně zamotaly hlavy. Všichni zasluhují pochvalu. Nevzdali to a bojovali až do konce.
Na prvních třech místech se umístili
1. Fanda Procházka 76 bodů
2. Jára Bodlák 65 bodů
3. Dan Krátký 59 bodů
Všem dětem gratuluji.

Halloween v 5. třídě 1

Halloween v 5. třídě

Datum: 21. 3. 2015

V pondělí 31. října se v 5. třídě objevili duchové, čarodějnice, příšery, dýně a upíři – slavili jsme Halloween. Většina dětí se už doma na tento svátek připravuje. Vydlabávají dýně, zdobí své pokoje obrázky strašidel a připravují si kostýmy a lampióny na Halloweenský průvod naší obcí.
Na začátek se děti oblékly do kostýmů a naučily se básničku Happy, Spooky Halloween. Takto „vyparádění“jsme obešli 1. – 4. třídu, kde jsme předvedli, „jak umíme strašit.“

Ve třídě jsme si pak zahráli BINGO, naučili se nová anglická slovíčka a zahrály si několik her. Dětem se moc líbila hra, při které lovily jablka v míse s vodou (Bobbing for Apple). Úspěch měla i hra, při které se děti ve dvou družstvech snažily přemístit jablko spolužákovi za sebou pomocí brady (Apple Pass). Nakonec si vyzkoušely oloupat jablko, ten, který měl nejdelší slupku, vyhrál.(Apple Patiny). Všechny děti dostaly sladkou odměnu, Halloween si opravdu moc užily a ani si nevšimly, že se naučily mnoho anglických slovíček, vět a taky Halloweenskou básničku.

Dopravní výchova 1

Dopravní výchova

Datum: 21. 3. 2015

Dne 12.5.2011 jsme se opět vydali do Nymburka na dopravní hřiště. Na podzim, při naší první návštěvě, jsme se učili poznávat dopravní značky a vyzkoušeli jsme si i jízdu na kole. Nyní jsme už naše znalo

Škola

Svátek

Svátek má Rostislav

Certifikát

Základní škola Semice, okres Nymburk - idatabaze.czZákladní školy - idatabaze.cz

Vize školy

Jsme školou, která poskytuje kvalitní vzdělání, poskytuje místo s přátelskou atmosférou, kde se žáci i učitelé vzájemně respektují a rodiče mají možnost podílet se na chodu školy.